آموزش لهجه در زبان انگلیسی

آموزش لهجه و اهمیت آن در زبان انگلیسی

آیا می‎دانید رایج‎ترین لهجه‌‎ها در زبان انگلیسی کدام هستند؟  آیا با تفاوت بین دو لهجه آمریکایی و بریتانیایی و ادای کلمات و حروف بیت آن دو آشنا هستید؟ ما در این بخش از سایت آموزشی انگلیش بای رز سعی بر آن داریم تا با بررسی کامل لهجه‌‎ها در زبان انگلیسی، به شما در شناخت تفاوت‎‌های میان آن‎ها کمک کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لهجه‎‌ها در زبان انگلیسی

در زبان انگلیسی درست مثل همه زبان‎ها لهجه‎‌های گوناگونی وجود دارد. از قبیل بریتانیایی، آمریکایی، استرالیایی، کانادایی، هندی، آفریقایی، اسکاتلندی، ایرلندی و … که هر یک نیز ویژه‎گی‎ها و تفاوت ‎هایی برخوردار هستند.

آموزش لهجه در زبان انگلیسی

در این خصوص دو لهجه بریتانیایی و آمریکایی نیز به مراتب رایج‎تر می‎باشند. اگرچه از نظر ساختار این لهجه‎‌ها با هم تفاوت‎هایی دارند، اما این تفاوت‎ها به گونه‎ای نیست که افرادی با لهجه‎‌های مختلف حرف‎ها و مکالمات یکدیگر را متوجه نشوند. در این بخش از لهجه‌‎ها در زبان انگلیسی به بررسی تفاوت‎های میان دو لهجه بریتانیایی و آمریکایی خواهیم پرداخت.

ساختار کلی تفاوت در دو لهجه بریتانیایی و آمریکایی

همانطور که قبلا ذکر شد تفاوت‎های میان این دو لهجه خیلی زیاد نیست. به طوری که غالب تفاوت آن‎ها در نحوه ادا کردن آواهای صدادار می‎باشد. در لهجه بریتانیایی آواهای صدادار نزدیک به (آ) تا حدی به سمت ( ُ ضمه) تمایل پیدا خواهند کرد، همچنین آواهای صدادار در لهجه بریتانیایی بیشتر کشیده شده و غالبا صدای بلند دارند.

البته لازم به ذکر است که این ساختار عمومی نبوده و استثناهایی هم در ایم خصوص وجود دارد. در بین آواهای بی صدا بیشترین تفاوت در نحوه ادا کردن حرف (r) است. لهجه بریتانیایی این حرف بسیار رقیق تلفظ خواهد شد یا حتی گاهی اصلا تلفظ نمی‎شود. در صورتی که در لهجه آمریکایی تلفظ حرف (r) کاملا به صورت عادی می‎باشد.

جهت فراگیری دقیق هر کدام از لهجه‎‌ها می‎بایست به صورت کامل روی آن‎ها تمرکز کرده و به تمرین واژه به واژه آن بپردازید. به این نکته توجه کنید که یادگیری هم زمان هر دو لهجه صحیح نبوده و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‎شود، به این دلیل که این امر معمولا منجر به یادگیری ناقص و نا هماهنگ هر دو لهجه خواهد شد. اگر تمایل داشته باشید که به هر دو لهجه را تسلط پیدا کنید، بهتر است ابتدا انگلیسی را با یک لهجه فرا گرفته و سپس به سراغ بعدی بروید.

کدام لهجه کاربردی‎تر است؟

این که کدام لهجه برای یادگیری بهتر است تا حد زیادی به کاربری شما از زبان بستگی خواهد داشت. چنانچه قصد داشته باشید از زبان انگلیسی داخل ایران استفاده کنید، به عنوان مثال برای تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی یا دیدن فیلم‎های آموزشی، بنابراین پیشنهاد می‎شود به فراگیری لهجه آمریکایی بپردازید. چرا که بیشتر تولیدات فرهنگی و علمی جهان به این لهجه می‎باشد.

در صورتی که قصد مهاجرت داشته باشید، با توجه به کشور مقصد می‎تولنید لهجه خود را انتخاب کرده و روی آن تمرکز کنید.

اگر قصد دارید در آزمون‎های زبان‎های خارجی شرکت کنید، توجه داشته باشید که بخش صوتی آزمون IELTS با لهجه بریتانیایی و بخش صوتی آزمون TOEFL با لهجه آمریکایی در نظر گرفته شده و ارائه خواهد شد.

در زبان انگلیسی

لزوم تسلط به همه لهجه‌ها در زبان انگلیسی

در این خصوص بهتر است بدانید که صحبت کردن به هر دو لهجه اصلا لازم نیست. چرا که تقریبا تمام افراد انگلیسی زبان بدون توجه به لهجه صحبت‎های شما را متوجه خواهند شد.

اما نکته مورد توجه در این موضوع این است که بتوانید صحبت‎های طرف مقابل را در هر لهجه‎ای متوجه شوید. برای زبان آموزان تا سطوح متوسط معمولا فهمیدن لهجه‎‌های غلیظ‎تر انگلیسی دشوار خواهد بود، اما با بالاتر رفتن سطح توانایی‎های زبانی، شما به راحتی می‎توانید تمامی لهجه‎‌ها را متوجه شوید.

به طور خلاصه

در این مقاله آموزشی زبان انگلیسی سایت انگلیش بای رز، به موضوع لهجه‌‎ها در زبان انگلیسی پرداخته و به طور کلی به بررسی تفاوت میان دو لهجه آمریکایی و بریتانیایی پرداختیم، و سعی بر آن داشتیم تا با کلامی روان و ساده شما را در تفهیم آن آشنا کرده و در رفع مشکلات احتمالی شما در این زمینه نیز کمک کنیم. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت englishbyrose.com مرجع کاملی از آموزش گرامر، لغات، اصطلاحات عامیانه زبان انگلیسی و … را برای آشنایی بیشتر خود با زبان انگلیسی و همچنین آماده‌سازی برای آزمون‌های تخصصی زبان استفاده کنید. ارائه بهترین پکیج های آموزش لغات زبان انگلیسی از طریق صفحه فروشگاه سایت انگلیش بای رز می‌باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

دوره‌های آموزش زبان انگلیسی

مطالب مشابه با آنچه مطالعه کردید

نظرات شما درباره این مطلب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بازگشت
مشاوره در واتساپ
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام