یادگیری زبان انگلیسی

چرا در یادگیری زبان موفق نیستیم؟

آیا مي‌دانيد دليل اهميت بالاي زبان انگليسي ميان افراد در جوامع مختلف چيست؟ چه چيزي موجب توجه مردم به اين زبان مي‌شود؟ چرا بسياري از افراد با وجود صرف وقت و هزينه بسيار نمي‌توانند به سطح مناسبي از مهارت دست پیدا کنند؟ دلایل عدم موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ زبان انگلیسی نقش بسیار بزرگی در زندگی هر یک از ما بازی می‌کند. بدون داشتن سطح مناسبی از انگلیسی نمی‌توانید به راحتی کاری مناسب پیدا کنید. امروزه مهارت در این زبان امتیازی ویژه محسوب می‌شود. اما دلیل آن چیست؟ و چه چیزی موجب عدم موفقیت افراد در یادگیری زبان می‌شود؟ با انگلیش بای رز همراه شوید.

 

یادگیری زبان

 

اهمیت یادگیری زبان چیست

امروزه بسیاری از والدین سعی می‌کنند فرزندان خود را از سنین پایین‌تر به کلاس‌های زبان بفرستند. بسیاری از نوجوانان نیز بخش قابل توجهی از زمان خود را صرف یادگیری آن و تقویت مهارت‌های زبانی خود می‌کنند. اما دلیل اهمیت یادگیری زبان چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود افراد زمان و هزینه بسیاری را برای گرفتن بهترین آموزش‌های زبان صرف کنند؟ یاد گرفتن زبان‌های خارجی به خصوص زبان انگلیسی تبدیل به جزئی جداناپذیر در زندگی ما شده است. اما دلیل اهمیت بالای آن چیست و چه چیزی موجب پررنگ شدن نقش آن در زندگی ما می‌شود؟ دلایل بسیاری وجود دارند که می‌توانند محبوبيت كلاس‌ها و پکیج‌های آموزش زبان را برای ما روشن‌تر کنند. برخی از دلایل اهمیت یادگیری عبارت‌اند از:

زبان انگلیسی دومین زبان رایج در دنیاست

پس از زبان چینی ماندارین، انگلیسی دومین زبان رایج در دنیا است. علاوه بر این، زبان رسمی حدود 53 کشور در کل جهان است. در تمام جهان زبان مادری بیش از 400 میلیون نفر انگلیسی است و بیش از 1 میلیارد و 500 میلیون نفر از این زبان استفاده می‌کنند. واضح است که اگر بخواهید با مسائل جهانی بیشتر آشنا شوید و دایره دوستان خود را نیز در سطح بین‌المللی افزایش دهید، بیش از هر چیز باید به زبان انگلیسی مسلط باشید.

انگلیسی زبان اینترنت است

یکی دیگر از دلایل اهمیت بالای یادگیری زبان انگلیسی، گسترش آن در اینترنت و فضای مجازی است. با تسلط نسبی به زبان انگلیسی می‌توانید هر آنچه را که بخواهید در فضای اینترنت پیدا کنید. طبق آمار گزارش شده بیش از 52 درصد از بیشترین بازدیدهای کاربران در اینترنت، از سایت‌های انگلیسی زبان است. با توجه به چنین موضوعی، اگر در زبان انگلیسی به سطح مناسبی برسید، می‌توان به بیش از نیمی از محتوای سراسر اینترنت دسترسی کامل داشته باشید.

زبان انگلیسی برای مهاجرت و سفرهای خارجی لازم است

اگر قصد مهاجرت و یا سفر به کشورهای خارجی را دارید، بهتر است درک مناسبی از زبان انگلیسی داشته باشید. با توجه به اینکه زبان رسمی در جهان است، می‌توانید با یادگیری انگلیسی نیمی از مشکلات خود را در سفرهای خارجی حل کنید. این زبان به شما کمک می‌کند که مشکلی در هنگام برقراری ارتباط با دیگر افراد کشور مقصد نداشته باشید. علاوه بر این، اگر قصد مهاجرت به قصد زندگی، تحصیل، و یا کار را به کشوری انگلیسی زبان دارید، یادگیری زبان یکی از ملزومات اولیه برای ورود به آن کشور است. بسیاری از کشورها و دانشگاه‌ها برای پذیرش افراد مهاجر و دانشجوهای خارجی، خواستار ارائه مدرکی هستند که سطح بالای زبان انگلیسی فرد را نشان دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد آن را به قصد مهاجرت و یا تحصیل در کشوری دیگر یاد می‌گیرند.

انگلیسی زبان علم است

اگر دانشجو هستید و یا قصد علم آموزی در حیطه‌های گوناگون را دارید، زبان انگلیسی بیش از آنچه که تصورش را بکنید به شما کمک خواهد کرد. زبان انگلیسی زبان بسیاری از علوم مانند کامپیوتر، صنعت، گردشگری و توریسم و علوم مربوط به هوا و فضا است. پس اگر در هر یک از این زمینه‌ها تحصیل می‌کنید، باید تا حد مناسبی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. با برخورداری از تسلط نسبی در این زبان، می‌توانید اطمینان داشته باشید که گنجینه‌های عظیمی از اطلاعات و علم و دانش به روی شما باز خواهد شد.

یادگیری زبان انگلیسی

 

با تسلط بر انگلیسی شرایط شغلی بهتری خواهید داشت

یکی دیگر از مزایای تسلط بر زبان انگلیسی، برخورداری از فرصت‌های شغلی بیشتر در سرتاسر جهان است. با توجه به گسترش استفاده از این زبان در سطح جهان، بسیاری از کسب و کارها به هنگام استخدام کارمندان جدید، میزان تسلط فرد بر زبان انگلیسی را یکی از ملزومات استخدام قلمداد می‌کنند. علاوه بر این، تجارت‌های برون مرزی غالباً با استفاده از زبان انگلیسی انجام می‌شود. همچنین، اگر قصد دارید در زمینه کاری خود پروژه‌های خارجی را نیز قبول کنید، یادگیری انگلیسی می‌تواند اولین قدم برای شما باشد.

 

دلایل عدم موفقیت در یادگیری زبان چیست

با وجود اهمیت بالای زبان انگلیسی در جهان، بسیاری از افراد برای یادگیری آن به مشکل برمی‌خورند. حتما تاکنون با کسانی مواجه شده‌ايد كه با وجود سال‌ها مطالعه و پرداختن به زبان انگلیسی، همچنان نمی‌توانند جمله‌ای صحیح و بدون غلط را بیان کنند و یا با یک فرد خارجی ارتباط مناسبی برقرار کند. دلیل عدم یادگیری این زبان با وجود صرف سال‌ها وقت و هزینه چیست؟ دلایل بسیاری هستند که ممکن است فرد را در مسیر یادگیری با شکست مواجه کنند. اگر می‌خواهید در کم‌ترین زمان و با صرف کم‌ترین هزینه بهترین نتیجه را از تلاش خود در راستای یادگیری این زبان بگیرید، باید ابتدا دلایلی که ممکن است به عدم موفقیت شما منجر شوند را به خوبی بشناسید. برخی از این دلایل عبارت‌اند از:

نداشتن برنامه‌ریزی مناسب

یکی از عمده‌ترین دلایلی که می‌تواند موجب شکست شما در مسیر یادگیری زبان انگلیسی (و یا هر زبان دیگری) شود، نداشتن برنامه‌ریزی و روش مناسب برای یادگیری است. داشتن برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند در هر زمینه‌اي مي‌تواند تاثيري شگرف بر يادگيري شما داشته باشد. سعي كنيد در انتخاب عناصر يادگيري خود مانند كتاب،‌ استاد، آموزشگاه‌ و پکیج‌های آموزشی به اندازه کافی وسواس به خرج دهید و ضمن آن برای خود یک برنامه‌ریزی مناسب تبیین کنید.

تاکید بیش از حد بر یادگیری لغات

از دیگر علل عدم موفقیت در یادگیری هر زبانی، تاکید بیش از حد زبان آموز بر یادگیری لغات زبان موردنظر است. همانگونه که می‌دانید دو بخش اصلی در هر زبانی لغات و همچنین قواعد گرامری زبان است. یادگیری و حفظ کردن لغات بسیار می‌تواند به شما کمک زیادی کند. هر چه لغات بیشتری بلد باشید، می‌توانید به صورت حرفه‌ای‌تر و بهتری صحبت کنید. اما به یاد داشته باشید که یادگیری لغت به تنهایی کافی نیست. شخصی که تنها لغت‌ها زبان موردنظر را بداند، بدون دانش کافی از گرامر نمی‌تواند به درستی صحبت کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

دوره‌های آموزش زبان انگلیسی

مطالب مشابه با آنچه مطالعه کردید

نظرات شما درباره این مطلب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بازگشت
مشاوره در واتساپ
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام