یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال | معرفی 15 فیلم و سریال

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال

در عصر مدرن امروزی، روش های یادگیری زبان خارجی نیز هم سو با سایر علوم و فنون پیشرفت می کند و رویکردهای تازه تری اتخاذ می نماید. هدف از بروز شدن روش های آموزش زبان، ایجاد انگیزه و شوق بیشتر در نهاد زبان آموزان، سرگرم کننده تر شدن پروسه یادگیری، افزایش بازده فهم افراد و آموزش بیشترین تعداد نکته در کمترین زمان ممکن است. یکی از بروزترین، جذاب ترین و توصیه شده ترین تکنیک های یادگیری زبان انگلیسی، استفاده از فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی به منظور آموزش زبان می باشد که در سال های اخیر مورد توجه اساتید و زبان شناسان بزرگ دنیا قرار گرفته است.

یکی از بزرگترین محاسن این روش، جدید بودن آن است که توانسته آن را به عنوان یک رقیب جدی برای سایر متدهای سنتی معرفی کند و توان رقابت با کتاب ها و شیوه های آموزشی آکادمیک مبتنی بر کتاب را داشته باشد. آموزش زبان انگلیسی با کمک فیلم و سریال، بسیار دلنشین، سرگرم کننده و لذت بخش خواهد بود و در عین جذابیت ظاهری، موجب تقویت مهارت های گفتاری، شنیداری و حتی نوشتاری زبان آموزان نیز می گردد.

مزایای آموزش زبان انگلیسی با فیلم و سریال

در وهله اول، باید به این نکته توجه داشته باشید که شما می توانید با تماشای فیلم های آموزش زبان که جنبه صوتی و بصری دارند، شما را به طرز قابل توجهی با شیوه های محاوره ای مردم انگلیسی زبان آشنا می سازد و گفتگوهای روزمره را برای شما آشناتر از پیش می سازد. یادگیری عمیق مکالمه های روزمره، اصطلاحات زبان انگلیسی و آشنایی با تلفظ صحیح کلمات و واژگان، از دیگر مزایای این روش مبتنی بر مشاهده سریال و فیلم های سینمایی انگلیسی زبان می باشد.

متد یادگیری زبان با دیدن فیلم، کم هزینه است و بازدهی بالایی دارد. انگیزه ای که شما پس از تماشای فیلم زبان اصلی به دست می آورید، ادامه مسیر آموزش را برای شما آسان تر از پیش نموده و با رهاندن زبان آموز از جو خشک و آکادمیک کلاس درس زبان انگلیسی، موجب برقراری ارتباطی ساده و آسان با زبان خارجی و فرهنگ مردم کشورهای انگلیسی زبان می گردد.

مزایای یادگیری زبان با فیلم
مزایای یادگیری زبان با فیلم

تفاوت های این روش با آموزش سنتی زبان انگلیسی

پایه و اساس آموزش سنتی زبان انگلیسی، شرکت در کلاس های درس موسسات و مدارس می باشد که در این روش، کتاب و کلام استاد را به عنوان روش انتقال پیام و محتوا به زبان آموز می دانیم. معلمان زبان، شاید در حرفه خود بهترین باشند اما به هیچ عنوان، نمی توان آن ها را با یک شهروند انگلیسی زبان مقایسه کرد. به همین منظور، اگر به دنبال یادگیری شیوه مکالمه مردم کوچه پس کوچه های نیویورک هستید، بهتر است که خود را به تماشای فیلم های آموزشی زبان اصلی عادت دهید و این روش را سرلوحه خود بگذارید.

توجه داشته باشید که تنها یادگیری واژه و معنای آن، نمی تواند موجب تسلط شما بر زبان انگلیسی شود و شما می بایست، نقش کاربردی واژگان، گرامر و مکالمه را به صورت اصولی یاد گرفته و بدانید که مثلا، دو واژه که مفهومی واحد را بیان می کنند، چگونه در موقعیت های مختلف، کاربردهای گوناگونی دارند و چگونه باید از آن ها در محاورات روزمره استفاده نمود؟

معرفی 15 فیلم و سریال برای یادگیری زبان انگلیسی

فیلم ها و سریال های زیادی در دنیا وجود دارد که شما می توانید با مشاهده آن ها، تسلط خود بر زبان انگلیسی را افزایش داده و گستره فهم واژگان و گرامر خود را وسیع تر از پیش نمایید. در ادامه این مطلب آموزنده قصد داریم تا شما را با تعدادی از مفیدترین و کاربردی ترین فیلم های سینمایی یا سریال ها در زمینه آموزش زبان آشنا نماییم.

لازم به ذکر است که این فیلم های انگیزشی، منبعی خالص و کامل از زبان را پیش روی شما قرار داده و در نوع خود، فارغ از آموزش کلیشه ای آکادمیک و کتاب های قدیمی آموزش زبان هستند. پس، بر روی مبل راحتی خود نشسته و پس از پلی کردن فیلم، هم از جذابیت داستان آن لذت ببرید و هم به یادگیری زبان از طریق توجه به نکات سمعی و بصری فیلم موردنظر بپردازید.

Star wars (جنگ ستارگان)

جنگ ستارگان یکی از موفق ترین، مشهور ترین و پرطرفدارترین مجموعه فیلم های سینمایی است که محبوبیت خود را تا امروز حفظ نموده است. این فیلم ها، بخش های گوناگونی از جنگ های صد ساله میان دو جبهه موسوم به سایث و جدی را به تصویر می کشد که در نوع خود بسیار جذاب و چشم نواز است.

از دیگر ویژگی های مجموعه فیلم های استاروار می توان به لفظ انگلیسی صریح و قابل فهم آن اشاره نمود و این که تفکیک واژگان و لغات در مکالمه میان شخصیت های این فیلم، بسیار مشهور است و می تواند به شما در یادگیری عمیق و صحیح زبان انگلیسی از طریق فیلم کمک نماید.

پوستر Star wars (جنگ ستارگان)
پوستر Star wars (جنگ ستارگان)

Titanic (تایتانیک)

بعید به نظر می رسد که تاکنون اسم فیلم تایتانیک با هنرمندی لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت را نشنیده یا آن را ندیده باشید. این فیلم در زمان اکران خود توانست به سرعت، رکورد فروش سینما را بشکند و به یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما تبدیل شود. جو عاشقانه و در عین حال تراژیک تایتانیک، که برگرفته از داستانی واقعی درباره کشتی معروف تایتانیک است، در نوع خود منحصر به فرد و عامه پسند تفسیر شده است که چشم هر بیننده ای را به سوی خود جذب می نماید.

خواننده تیتراژ پایانی فیلم تایتانیک، سلن دیون است که موسیقی مشهور my heart wikk go on را با صدای نرم و گوش نواز خود اجرا می کند. لازم به ذکر است که توجه به دیالوگ های این فیلم می تواند به شما در آموزش زبان انگلیسی و گسترش دایره لغات شما کمک نماید.

پوستر Titanic (تایتانیک)
پوستر Titanic (تایتانیک)

سریال فرندز (freinds)

تمام آنچه از سینما انتظار دارید، در سریال فرندز خلاصه شده است و شما می توانید با تماشای آن، احساسی آمیخته از لذت، جذابیت و خنده و کشش یادگیری زبان را تجربه نموده و بر اندوخته های خود از زبان انگلیسی بیفزایید. این سریال، از جمله محبوب ترین و پر بازدیدترین سریال های سینما محسوب می شود که جوایز بسیار زیادی نیز به خود اختصاص داده است.

پوستر سریال فرندز (freinds)
پوستر سریال فرندز (freinds)

نابودگر ( the terminator)

بدون شک، دیدن آرنولد شوارتزینگر، اسطوره آهنین بدنسازی، بر روی پرده نقره ای سینما، شما را به وجد خواهد آورد. ترمیناتور، فیلم محبوب نوجوانان دهه 80 میلادی است که نبرد ربات های هوش مصنوعی و انسان ها را به تصویر کشیده و در نوع خود حیرت انگیز و چشم نواز است. داستان این فیلم در آینده اتفاق می افتد و از صحنه های اکشن و علمی تخیلی بسیار زیادی برخوردار می باشد.

کالکشن فیلم های نابودگرد را در پلی لیست خود قرار دهید تا با مشاهده نسخه زبان اصلی و باکیفیت آن، علاوه بر لذت بردن از سینما، زبان انگلیسی را مانند یک شهروند آمریکایی صحبت کنید و از ریز و درشت نکات و قواعد آن مطلع گردید.

پوستر نابودگر ( the terminator)
پوستر نابودگر ( the terminator)

در جستجوی نمو (finding nemo)

تماشای انیمیشن، ابدا مختص کودکان نیست و بزرگسالان نیز می توانند از انیمه ها و انیمیشن های جذاب آمریکایی، ژاپنی و… بهره مند گردند. فیلم هایی که بر پایه پویانمایی ساخته می شوند، در بطن خود از صدای توانمند و جذاب دوبلورهای حرفه ای استفاده کرده و از این نظر، بسیار قدرتمند می باشند. به همین دلیل، اگر مشتاق به یادگیری زبان انگلیسی با دیدن فیلم و سریال هستید، به شما توصیه می کنیم که حتما از انیمیشین های مشهور و تماشایی بهره برده و از این متد یادگیری لذت ببرید.

از جمله این پویانمایی های جذاب و آموزنده می توان به فیلم در جستجوی نمو اشاره کرد که داستان یک بچه دلقک ماهی نابالغ در پهنه بی کران اقیانوس را روایت می کند که با جدا افتادن از پدر خود، ناخواسته پا به سفری اعجاب انگیز و خطرناک می گذارد و پدر نمو نیز در جستجوی فرزند گم شده خود، سفری دور و دراز را آغاز می نماید.

پوستر در جستجوی نمو (finding nemo)
پوستر در جستجوی نمو (finding nemo)

سخنرانی پادشاه (the king’s speech)

اگر طرفدار فیلم های درام تاریخی هستید و ژانر داستانی را می پسندید، شما را به تماشای فیلم سخنرانی پادشاه محصول 2010 معرفی می کنیم. این فیلم مشهور و تماشایی، داستان زندگی جرج ششم، پدر ملکه الیزابت دوم و ماجرای لکنت زبان این پادشاه مشهور بریتانیا را روایت می کند.

علت انتخاب این فیلم به عنوان منبعی مناسب جهت آموزش و یادگیری زبان انگلیسی، دیالوگ های کاربردی و شمرده شمرده آن است که با تلفظ صحیح کلمات ادا می گردد. در نتیجه شما می توانید با لفظ صحیح بسیاری از لغات آشنا شده و با تمرین کافی، خود را در قالب یک انگلیسی زبان تصور نمایید.

پوستر سخنرانی پادشاه (the king's speech)
پوستر سخنرانی پادشاه (the king’s speech)

هری پاتر (harry potter)

اصلا مگر می شود از سینما صحبت کرد و در دنیای فانتزی آن، نامی از مجموعه فیلم های سینمایی هری پاتر به میان نیاورد. دنیای فانتزی و علمی تخیلی هری پاتر، فضایی قرون وسطایی و خیال انگیز را در ذهن مخاطب تداعی کرده و او را جلوی تلویزیون میخ کوب می نماید!

اگر بخواهیم کمی متفاوت به این داستان نگاه کنیم، متوجه می شویم که عمده مخاطبان این فیلم هنری و شگفت انگیز، نوجوانان و جوانان اند. دقیقا همان دسته افرادی که بیشترین علاقه را به زبان آموزی و یادگیری زبان خارجی نشان می دهند. پس چه بهتر که بتوان با مشاهده کالکشن فیلم های هری پاتر، الفاظ، اصطلاحات، لغات و حتی گرامر انگلیسی را یاد گرفت و با تمرین کافی، محتویات آموخته شده را به خاطر سپرد.

پوستر هری پاتر (harry potter)
پوستر هری پاتر (harry potter)

ملکه (the queen)

زندگی کردن در کشورهای مختلف انگلیسی زبان، علاوه بر یادگیری کامل زبان انگلیسی، مستلزم آشنایی قابل قبول با لهجه آن کشور نیز می باشد. برای مثال، مردم آمریکا به لهجه انگلیسی آمریکایی یا American English سخن می گویند و مردم انگلیس نیز در محاورات خود از لهجه انگلیسی بریتانیایی یا british English استفاده می نمایند که این دو مورد، تفاوت های آشکاری با یکدیگر در موضوع تلفظ واژگان دارند.

فیلم ملکه محصول سال 2006، رخدادها و اتفاقات پس از مرگ پرنسس دایانا در سال 1997 را به تصویر می کشد و به دلیل به کار بردن تلفظ کامل و صحیح کلمات به لهجه انگلیسی بریتانیایی، فیلم مناسبی برای یادگیری این لهجه است و به داوطلبان زندگی در کشور انگلستان و بسیاری از مستعمرات آن مانند استرالیا و کانادا کمک شایانی خواهد نمود.

پوستر ملکه (the queen)
پوستر ملکه (the queen)

بازی های گرسنگی (The Hunger Games)

طرفداران جینفر لارنس بخوانند! همانطور که در تیتر بالا، فیلمی برای یادگیری نحوه تلفظ واژگان در لهجه بریتانیایی معرفی کردیم؛ هم اکنون می بایست یک فیلم هدفمند و قابل قبول جهت آموزش لهجه آمریکایی زبان انگلیسی را به مخاطبان عزیز عرضه داریم. فیلم بازی های گرسنگی محصول 2012 که تحت عنوان بازی های مرگبار یا عطش مبارزه نیز مطرح می شود، فیلمی علمی تخیلی و پسارستاخیزی است که در عین جذابیت فوق العاده زیادی که دارد، منبعی مناسب برای تمرین لهجه آمریکایی خواهد بود و می توانید با تماشای آن، اندوخته های خود در این زمینه را رونق بخشید.

پوستر بازی های گرسنگی (The Hunger Games)
پوستر بازی های گرسنگی (The Hunger Games)

پارک ژوراسیک (Jurassic Park)

این فیلم از جمله شاهکارهای خفن و عامه پسند استیون اسپیلبرگ بزرگ است که در زمان اکران خود، بسیاری از نظرها را متوجه خود کرد و با فروش شگفت انگیز خود، جایش را در میان بهترین فیلم های تاریخ سینما تثبیت نمود. شما با تماشای این فیلم مشهور، با تعداد زیادی از واژگان علمی درباره حیوانات، طبیعت، علم جانورشناسی، جغرافیا و… آشنا خواهید شد و در کنار آن، لذت زاید الوصفی را نیز تجربه خواهید کرد.

پوستر پارک ژوراسیک (Jurassic Park)
پوستر پارک ژوراسیک (Jurassic Park)

دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean)

بسیاری از ما، جانی دپ را عموما با هنرنمایی او در مجموعه فیلم های دزدان دریایی کاراییب می شناسیم. جایی که تخیل و واقعیت به هم گره می خورد و صحنه های خیالی و اکشن، مخاطب را به اوج لذت از تماشای یک فیلم می رساند. این مجموعه چند قسمتی، علاوه بر ویژگی های سمعی و بصری قابل توجه خود، دیالوگ هایی سلیس و قابل فهم دارد که بسیار روان و شمرده تلفظ شده اند و حتی یک مرتبه شنیدن آن، برای زبان آموزان مقاطع مختلف مفید خواهد بود.

پوستر دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean)
پوستر دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean)

هابیت (the hobbit)

اگر میان دوراهی ارباب حلقه ها و هابیت گیر کرده اید و نمی دانید که کدام یک از این فیلم ها را با هدف زبان آموزی و یادگیری واژگان و دستور زبان انگلیسی مشاهده نمایید؛ ما به شما فیلم هابیت را توصیه می کنیم. فیلمی فانتزی و علمی تخیلی که در ساخت آن از جلوه های ویژه منحصر به فرد و داستان محشری استفاده شده است.

علت این انتخاب را در نوع کلمات و جملات انتخاب شده در فیلم هابیت، در قیاس با ارباب حلقه ها می توان جستجو کرد. دیالوگ های هابیت، امروزی تر است و واژگان قدیمی، غیر کاربردی و دشوار کمتری دارد اما لحن بیان بازیگران سه گانه ی ارباب حلقه ها، چیزی شبیه انگلیسی صد سال پیش است و واژگان نامانوس و ناآشنای آن ممکن است قدری شما را گیج کند!

پوستر هابیت (the hobbit)
پوستر هابیت (the hobbit)

هشت نفرت انگیز (The Hateful Eight)

یک خبر خوب هم برای طرفداران کارگردان کارکشته سینمای هالیوود یعنی تارانتینو داریم. فیلم های تارانتینو به عامه پسند بودن معروف اند و صحنه های اکشن آن نیز به طبیعی ترین حالت ممکن فیلم برداری شده اند. حالا اگر شما به سینمای معمایی نیز علاقه مند هستید، پیشنهاد ما به شما فیلم هشت نفرت انگیز محصول سال 2015 است که علاوه بر صحنه ها و داستان قدرتمند، اصطلاحات کاربردی زیادی نیز در محاورات میان شخصیت ها ارائه می دهد که برای زندگی در کشور آمریکا به یادگیری آن ها نیازمند خواهید بود.

پوستر هشت نفرت انگیز (The Hateful Eight)
پوستر هشت نفرت انگیز (The Hateful Eight)

قسمت دوم فیلم خماری (The Hangover Part II)

شاید علت معرفی این فیلم به عنوان یک فیلم آموزش زبان انگلیسی برای بسیاری از مخاطبان ابهام برانگیز باشد. همچنین این که تاکید ما بر مشاهده قسمت دوم سه گانه ی مشهور خماری ساخته کارگران مشهور سینما، تاد فیلیپس (کارگردان فیلم جوکر 2019) است.

دیالوگ های خاص و ویژه فیلم خماری، تداعی گر اصطلاحات بامزه و عامی انگلیسی تحت عنوان slang است که در محاورات عادی و شوخی های خانوادگی و خیابانی به کرات مورد استفاده قرار می گیرد. پس اگر می خواهید از فرم اداری و بروکراتیک زبان انگلیسی خارج شوید و به مردم کوچه و بازار نزدیک تر گردید، تماشای فیلم های کمدی و این چنینی را از دست ندهید و با اصطلاحات خودمانی و کوچه بازاری این زبان، حتما آشنا شوید.

پوستر قسمت دوم فیلم خماری (The Hangover Part II)
پوستر قسمت دوم فیلم خماری (The Hangover Part II)

بازمانده روز (The Remains of the Day)

فیلم های درام، همواره طرفداران ویژه خود را دارند و با برخورداری از داستان پرمحتوا، بازیگران قابل و فضای دراماتیک سینمایی، نمایشی جذاب و هنری را برای مخاطب خود به ارمغان می آورند. فیلم سینمایی بازمانده روز، محصول 1993 و با هنرمندی شگفت انگیز آنتونی هاپکینز بزرگ، فضای چند سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم را به تصویر می کشد و از لحاظ جذابیت، هیچ چیزی کم ندارد!

علت این که شما را به تماشای این فیلم دعوت می کنیم، توانایی آن در انتقال کامل و صحیح دستور زبان انگلیسی به مخاطب است. جملات به کار رفته در دیالوگ های این فیلم، به درستی و بر اساس قواعد دستور زبان ساخته شده اند و همین مسئله، دلیل خوبی برای تایید آموزنده بودن آن می باشد.

پوستر بازمانده روز (The Remains of the Day)
پوستر بازمانده روز (The Remains of the Day)

معرفی دوره های آموزش زبان انگلیسی انگلیش بای رز

گروه آموزشی انگلیش بای رز با برخورداری از سال ها تجربه زبان آموزی در مقاطع مختلف، مدعی ارائه به روز ترین، جدیدترین و تاثیر گذار ترین متدهای آموزشی زبان انگلیسی است و قصد دارد تا با بهره مندی از روش های نوین آموزش زبان، پکیج هایی کاربردی و ارزنده را در اختیار متقاضیان گرامی قرار دهد و به این طریق، تاثیر قابل توجهی بر امروزی تر نمودن سبک های آموزش زبان بگذارد.

همانطور که در این مقاله اشاره نمودیم، آموزش مبتنی بر فیلم و سریال، روشی جدید در زمینه یادگیری زبان انگلیسی است که در کنار سرگرم کنندگی خاصی که دارد، از بازده و راندمان ویژه ای نیز برخوردار می باشد. دوره ها و پکیج های یادگیری زبان انگلیش بای زر، با بهره گیری از فیلم های سینمایی و انیمیشن های آموزنده، سعی در تسهیل مسیر یادگیری زبان دارد و شما می توانید انواع مختلف آن، اعم از پکیج آموزش لغات، دوره های یادگیری گرامر، پکیج مکالمه و… را از طریق سایت انگلیش بای رز خریداری نموده و با استفاده کامل و صحیح از هر دوره، میزان تسلط خود بر زبان خارجی را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید.

همان طور که اشاره کردیم، سبک آموزش زبان انگلیسی به کمک فیلم و سریال، در کلیه پکیج های انگلیش بای رز رعایت شده است تا پروسه یادگیری زبان انگلیسی، از یک فرآیند خشک و رسمی به تفریحی دل انگیز و جذاب تبدیل گردد و زبان آموز، با شوق و اشتیاق زاید الوصفی در مسیر آموزش و تعلیم قدم بردارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

دوره‌های آموزش زبان انگلیسی

مطالب مشابه با آنچه مطالعه کردید

نظرات شما درباره این مطلب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بازگشت
مشاوره در واتساپ
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام