تلفظ زبان انگلیسی

10 نکته که به تقویت تلفظ انگلیسی شما کمک می‌کنند

یکی از دغدغه‌های بسیاری از زبان آموزان، یادگیری تلفظ انگلیسی و داشتن لهجه‌ای روان به هنگام صحبت است. اغلب زبان آموزان تصور می‌کنند برای داشتن لهجه‌ای طبیعی حتماً باید به کشورهای انگلیسی زبان سفر کرده و مدتی را در آنجا سپری کنند. در حالی که حتی اگر تمام روز را در خانه سپری کنید، باز هم می‌توانید با کم‌ترین هزینه لهجه‌ای مانند انگلیسی زبانان داشته باشید. تنها باید تلاش کنید و در کنار تقویت مهارت‌های خود، به لهجه و تلفظ خود نیز دقت کرده و با انجام نکاتی نحوه بیان خود را تقویت کنید. با انگلیش بای رز همراه شوید.

10 نکته که به تقویت تلفظ انگلیسی شما کمک می‌کنند

چند وقت است که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید؟! آیا چندین سال است که برای یادگیری زبان وقت و هزینه صرف می‌کنید، اما همچنان فکر می‌کنید در تلفظ لغات انگلیسی مشکل دارید؟ تاکنون متوجه تفاوت میان لهجه و تلفظ خود و لهجه افراد انگلیسی زبان شده‌اید؟ ممکن است تصور کنید که رسیدن به آن لهجه و صحبت کردن مانند انگلیسی زبانان غیر ممکن است و شما مجبورید تا آخر عمر با لهجه‌ای معمولی صحبت کنید. اگر چنین تصوری دارید، باید بدانید که سخت در اشتباهید!

تلفظ زبان انگلیسی

 

1. باور کنید که می‌توانید

 اولین قدمی که برای یادگیری زبان انگلیسی باید بردارید، باور به توانایی‌ها و استعدادهای خود است. یادگیری نحوه تلفظ انگلیسی و بهبود لهجه به هنگام صحبت در این زبان به اندازه‌ای که فکر می‌کنید مشکل نیست! تنها کافیست از نکات و آموزش‌های مناسبی که در این زمینه وجود دارند استفاده کنید. آنگاه می‌توانید دقیقا مانند شخصی انگلیسی زبان صحبت کرده و افراد مقابل را شگفت‌زده کنید.

2. مسیر یادگیری خود را با فردی انگلیسی زبان شروع کنید

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکات برای یادگیری زبان انگلیسی روش یادگیری شماست. شمار بسیاری از زبان آموزان ترجیح می‌دهند به آموزشگاه‌های زبان مراجعه کرده و در کلاس‌های آموزشگاه شركت كنند،‌ و يا آموزش خود را با يك استاد خصوصي شروع كنند. شرکت در کلاس یک استاد معتبر می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر تسریع روند یادگیری شما داشته باشد. اما اگر قصد دارید لهجه انگلیسی خود را بهبود دهید و در تلفظ طبیعی کلمات هیچ مشکلی نداشته باشید، شروع روند یادگیری با یک استاد انگلیسی زبان بهترین روش است. متاسفانه همچنان بسیاری از مدرسان انگلیسی نحوه صحیح تلفظ کلمات را به زبان آموزان خود آموزش نمی‌دهند.

 چنین مسئله‌ای موجب یادگیری غلط زبان ‌آموزان می‌شود که اصلاح آن در آینده می‌تواند مشکل باشد. اما اگر از ابتدا یادگیری خود را با یک استاد انگلیسی زبان شروع کنید می‌توانید مطمئن باشید که تا انتهای مسیر هیچ مشکلی در تلفظ انگلیسی و بیان کلمات نخواهید داشت. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش بسترهای یادگیری آنلاین، دیگر لزومی به نگرانی درباره یافتن بهترین استادها و آموزشگاه‌ها وجود ندارد. همیشه می‌توانید با مراجعه به وبسایت‌های ارائه دهنده نکات آموزشی زبان و یا خرید پکیج‌های آموزشی مناسب، آموزش دلخواه خود را ببینید و با کمک آن مسیر یادگیری خود را شروع کنید.

3. از فیلم، برنامه‌های تلویزیونی و موسیقی کمک بگیرید

بسیاری از زبان آموزان تنها به مطالعه کتاب‌های آموزشی و رفتن به کلاس‌های آموزشگاهی کفایت می‌کنند. اما بهتر است بدانید با چنین روندی نمی‌توانید انتظار پیشرفت زیادی داشته باشید! شنیدن صدای انگلیسی زبانان می‌تواند تاثیر بسیاری بر بهبود تلفظ شما داشته باشد. می‌توانید به جای تماشای فیلم و سریال‌های دوبله شده، آن‌ها را با زبان اصلی تماشا کنید. یا می‌توانید بیشتر به موسیقی‌های انگلیسی زبان گوش داده و سعی کنید با آن‌ها همخوانی کنید. انجام چنین کاری به طور قطع یک شبه به شما نتیجه‌ای نمی‌دهد؛ اما با تکرار و توجه به اینگونه فعالیت‌ها، می‌توانید در دراز مدت بهترین نتیجه را بگیرید. پس از مدتی گوش کردن به صدا و تلفظ انگلیسی زبانان، متوجه روان‌تر شدن لهجه خود و همچنین راحت‌تر شدن درک گفته‌های طرف مقابل خواهید شد.

تلفظ زبان انگلیسی

 

4. زمانی که به انگلیسی زبانان گوش می‌دهید، به ادای کلمات توجه کنید

بیشتر زبان آموزان به هنگام شنیدن صحبت‌های افراد انگلیسی زبان تنها به محتوای صحبت‌های آنان توجه می‌کنند. در حالی که علاوه بر محتوای صحبت‌ها، نحوه ادای کلمات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است سعی کنید به نحوه صحبت کردن و ادای کلمات توسط انگلیسی زبانان توجه کنید. دقت کنید که چه حروفی را با تاکید بیشتری بیان می‌کنند و با چه لحن و حالتی صحبت می‌کنند. چنین توجهی می‌تواند به شما برای بهبود تلفظ انگلیسی و نحوه ادای کلمات کمک بسیاری کند.

5.  صدای خود را ضبط کرده و دوباره به آن گوش دهید

یکی از تکنیک‌های بسیار مهم و رایج برای بهبود تلفظ انگلیسی، توجه به نحوه ادای کلمات توسط خودتان است. توجه کنید که در حالت طبیعی شما نمی‌توانید متوجه شوید که در ادای چه کلماتی دچار اشتباه می‌شوید. بهترین روش این است که صدای خود را به هنگام صحبت ضبط کرده و به آن گوش دهید. سعی کنید صدای ضبط شده خود را از نظر طبیعی بودن و تلفظ صحیح کلمات بسنجید. در این هنگام ممکن است متوجه بروز اشتباهاتی در تلفظ کلمات و جملات از طرف خود شوید. زمانی که متوجه شدید در تلفظ چه کلماتی مشکل دارید، آن کلمات را بارها و بارها گفته و ضبط کنید تا در نهایت در تلفظ خود متوجه پیشرفت شوید. این روش، راه حلی عالی برای بهبود لهجه انگلیسی و نحوه تلفظ کلمات در این زبان است.

6. از دیگران کمک بگیرید

یکی دیگر از روش‌های بهبود تلفظ انگلیسی، کمک گرفتن از دیگران است. چه برای تقویت زبان انگلیسی خود به کلاس‌های گروهی می‌روید و چه زمانی را با دوستان انگلیسی زبان خود صحبت می‌کنید، از اطرافیان خود بخواهید که به هنگام مشاهده خطا از طرف شما آن را متذکر شوند. با این روش، هرگاه که کلمه‌ای را به شیوه نامناسب و غلط تلفظ کنید، سریعاً به شما تذکر داده می‌شود. این تذکرات و نکات بیان شده از طرف دوستان، می‌تواند تلفظ شما را تا صدها برابر بهبود بخشد.

7. متون انگلیسی را با صدای بلند بخوانید

دخیل کردن زبان هدف در زندگی روزمره می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی در سرعت یادگیری شما داشته باشد. به خصوص زمانی که مطالعات روزمره خود را در زبان هدف انجام می‌دهید. (برای مثال به جای مطالعه مقالات فارسی، مقالات انگليسي را مطالعه كنيد) يكي ديگر از روش‌هايي كه می‌توانید با انجام آن انگلیسی را بیش‌تر در زندگی روزمره خود دخیل کنید، خواندن هرروزه‌ی متن‌های انگلیسی با صدای بلند است. این راه ممکن است در ابتدا بی‌فایده به نظر رسد؛ اما خواندن متن‌ها با صدای بلند به شما اعتماد به نفس بیشتری برای صحبت کردن در جمع خواهد داد. علاوه بر این، این کار موجب تمرکز بیشتر شما بر روی جملات و پاراگراف‌ها به جای تمرکز بر کلمات به صورت مستقل می‌شود که در نهایت می‌تواند نحوه بیان جملات توسط شما را روان‌تر کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

دوره‌های آموزش زبان انگلیسی

مطالب مشابه با آنچه مطالعه کردید

نظرات شما درباره این مطلب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بازگشت
مشاوره در واتساپ
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام