زبان انگلیسی

تکنولوژی و نقش آن در زبان انگلیسی

اهميت يادگيري و آموزش زبان انگليسي چيست؟ چگونه مي‌توان سريع‌تر و بهتر زبان انگليسي را يادگرفت؟ تاثير تكنولوژی بر روند یادگیری انگلیسی چه بوده است؟ با پیشرفت تکنولوژی به بسیاری از نیازهای زبان آموزان پاسخ داده شده است. اگر زمان و هزینه‌ کافی برای شرکت در کلاس‌هاي آموزشی را ندارید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. تنها کافیست با استفاده مناسب از ابزارهای کاربردی که تکنولوژی و اینترنت در اختیار شما قرار می‌دهد،‌ مهارت‌هاي خود را در زبان انگليسي تقويت كنيد. یکی از روش های پیشنهادی ما آموزش تحت وب است. یکی از مزایای آموزش آنلاین زبان داشتن دسترسی به آنها در هر مکانی است. براي كسب اطلاعات بيش‌تر درباره ابزارهاي يادگيري زبان و تاثير تكنولوژی بر آن‌ها، با انگلیش بای رز همراه شوید.

اهمیت زبان انگلیسی

 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

بهتر است پیش از هر چیز بدانیم که چرا یادگیری انگلیسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از والدین در سنین پایین به کودکان خود زبان انگلیسی آموزش می‌دهند. بسیاری از جوانان و بزرگسالان نیز میزان قابل توجهی از زمان خود را صرف رفتن به کلاس‌های آموزشی و یادگیری این زبان می‌کنند. زبان انگلیسی اولین زبانی است که هر شخصی اقدام به یادگیری آن می‌کند. گرچه یک سری افراد هم هستند به سمت آموزش این زبان رفته اند ولی موفق نبوده اند با مدام از خود می‌پرسند چرا در یادگیری زبان موفق نیستیم؟ برخی از دلایلی که موجب اهمیت بالای این زبان شده‌اند عبارت‌اند از:

زبان انگلیسی یک زبان جهانی است

اولین دلیل رواج و استفاده تعداد کثیری از مردم جهان از زبان انگلیسی است. زبان انگلیسی دومین زبان در جهان است. تقریبا از هر 5 نفر، 1 نفر می‌تواند به انگلیسی صحبت کند، و یا حداقل آن‌ را متوجه شود.

تسلط به زبان انگلیسی فرصت‌های شغلی بسیاری را فراهم خواهد کرد

انگلیسی زبان علم، کامپیوتر، و گردشگری و توریسم است. یادگیری زبان انگلیسی شانس شما را برای گرفتن یک شغل بهتر در شرکت‌ها و سازمان‌ بین‌المللی افزایش خواهد داد. همچنین، همانطور که مي‌دانيد تسلط نسبي بر اين زبان براي استخدام در بسياري از شركت‌ها امتيازي مثبت است.

با زبان انگليسي ديگر نيازي به ترجمه نخواهيد داشت

به دليل برتري و برجستگي هاليوود در سرتاسر جهان،‌ شمار بسياري از فيلم‌ها،‌ برنامه‌هاي تلويزيوني و موسيقي‌هاي محبوب به زبان انگليسي نوشته و ساخته مي‌شوند. داشتن تسلط نسبي بر اين زبان مي‌تواند شما را نسبت به ترجمه و زیرنویس بی‌نیاز کند و می‌توانید به راحتی از فیلم یا موسیقی مورد علاقه خود لذت ببرید.

زبان انگلیسی، زبان غالب بر اینترنت است

زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین زبان‌های تشکیل دهنده مطالب اینترنتی است. جالب است بدانید که بیش از نیمی از محتوای اینترنت به زبان انگلیسی نوشته شده است.

زبان انگلیسی سفر را برای شما راحت‌تر می‌كند

با توجه به اینکه زبان انگلیسی یک زبان سراسری و جهانی است، بسیاری از شهروندان کشورهای مختلف به طور نسبی به این زبان مسلط هستند. زمانی که به کشوری خارجی سفر می‌کنید، برقراری ارتباط با افراد می‌تواند به مشکل بزرگی تبدیل شود. اما با یادگیری نکات طلایی در خصوص یادگیری گرامر مي‌توانيد تا حدودي مشكلات خود را در كشور مقصد رفع كنيد.

با زبان انگليسي مي‌توانيد با فرهنگ ديگر كشورها آشنا شويد

تسلطي نسبي به زبان انگليسي مي‌تواند به شما امكان دسترسي به هزاران عدد از فيلم‌ها،‌ موسيقي‌ها‌ و ادبيات ديگر كشورها در سرتاسر كره زمين را بدهد. به اين نكته نيز توجه داشته باشيد كه بسياري از كتاب‌ها در سرتاسر جهان به انگليسي ترجمه شده‌اند. به همين دليل با يادگيري اين زبان مي‌توانيد اطلاعات جديدي را درباره فرهنگ و آداب و رسوم تمام كشورها در سرتاسر جهان بياموزيد.

مهارت های زبان انگلیسی

 

تقويت 4 مهارت عمده زبان با استفاده از تكنولوژی

در گذشته افراد برای یادگیری زبان انگلیسی ناچار به ثبت نام در کلاس‌های متعدد و مطالعات بسیاری داشتند. از آنجایی که ارتباط با افراد انگلیسی زبان می‌تواند مهارت انگلیسی را به سرعت بهبود دهد، بسیاری نیز مدتی را به کشورهای انگلیسی زبان سفر می‌کردند. همانطور که می‌دانید، رفتن به کلاس‌های متعدد علاوه بر هزینه، زمان زیادی را نیز از شما خواهد گرفت. به همین دلیل بسیاری از دانش‌آموزان یا کارمندان پر مشغله که زمانی را برای شرکت در کلاس‌هاي آموزشي ندارند، ‌به طور كلي از يادگيري زبان انگليسي صرف نظر مي‌كنند. اما پیشرفت تکنولوژی علاوه بر تغییر سبک زندگی، نحوه یادگیری ما را نیز تغییر داده است. با استفاده بهینه از تکنولوژی می‌توان علاوه بر صرف هزینه‌ای کم‌تر، بهترین زمان را به یادگیری انگلیسی اختصاص داد. اما چگونه می‌توان هر 4 مهارت،‌ يعني مهارت‌های خواندنی (Reading)، نوشتاری (Writing)، گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) را با استفاده از تکنولوژی ارتقا داد؟

مهارت خواندنی (Reading)

با توجه به گسترش استفاده از آی‌پدها، تبلت‌ها، و کتابخوان‌ها، می‌توان به راحتی و در هر زمان و مکانی به مطالعه پرداخت، که می‌تواند فرصتی طلایی برای تمام زبان آموزان باشد. اما داستان تنها به مطالعه متون انگلیسی در هر زمان و مکانی ختم نمی‎شود. با پیشرفت بیش‌تر تکنولوژی و گذر زمان، امکاناتی دیگر نیز برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی تعبیه شده است. برای مثال می‌توانید با کلیک بر روی کلمات مختلف، تلفظ انگلیسی یا معنای آن‌ها را دریافت کنید. چنین قابلیت‌هايي براي يادگيري سريع زبان آموزان فوق‌العاده است. همچنين،‌ داستان‌هاي سطح بندي شده بسياري وجود دارند كه مي‌توانید بر اساس سطح خود از آن‌ها استفاده کنید.

مهارت نوشتاری (Writing)

در گذشته برای چک کردن معنا یا املاء کلمات راهی جز استفاده از دیکشنری‌های مکتوب یا فرهنگ لغت‌ها نبود. اگر تجربه استفاده از این روش را داريد،‌ حتما مي‌دانيد كه گشتن و پیدا کردن کلمات در فرهنگ لغت‌های مکتوب می‌تواند بسیار زمان‌بر و طاقت‌فرسا باشد. اما امروزه می‌توانید با استفاده از دیکشنری‌های آنلاین کار خود را بسیار سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهید. علاوه بر این، با گسترش امکانات و ابزارهایی مانند spell-checker و grammar-checker می‌توانید به راحتی و بدون هیچ دردسری متن مورد نظر خود را نوشته و اشکالات املایی و گرامری خود را دریابید.

شنیداری (Listening)

تکنولوژی‌های مربوط به مهارت‌های شنیداری ابتدا به صورت پادکست‌های جذاب در موضوعات مختلف نمود پیدا کرد. اما امروزه می‌توانید کتاب‌ها و متون مختلف را به صورت صوتي تهیه کرده و در اوقات فراغت خود از آن‌ها استفاده کنید. با توجه به تحقیقات انجام شده حدود 44% از زبان آموزان، مهارت گفتاری یا همان Speaking را سخت‌ترین مهارت برای یادگیری دانسته‌اند. یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت Speaking و Listening استفاده از پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی است. استفاده از فایل‌های صوتی نه تنها می‌تواند روند یادگیری شما را جذاب‌تر و مفرح‌تر کند، بلکه هزینه و زمان کم‌تری را نیز از شما خواهد گرفت.

گفتاری (Speaking)

صحبت کردن و داشتن مکالمه‌ای رودررو با انگلیسی زبانان، احتمالاً یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقات و فرصت‌ها برای زبان آموزان مشتاق است. در گذشته بدون سفر به کشورهای خارجی یا ملاقات توریست‌ها چنين امكاني فراهم نبود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و امکاناتی مانند تماس‌ صوتی و تصویری در سرتاسر جهان، می‌توانيد به راحتي با دوستان خود در كشورهاي خارجي صحبت كنيد. همچنين،‌ امكان برگزاري كلاس‌هاي آنلاين نيز مي‌تواند به شما فرصتي دهيد تا بدون خروج از خانه،‌ در كلاس‌هاي آموزشي شركت كنيد.

تقویت زبان انگلیسی

 

ابزارهای تکنولوژی برای یادگیری زبان انگلیسی

تا به اینجا برخی از ابزارهای مهم و کاربردی برای تقویت و یادگیری زبان را معرفی کردیم. همانطور که می‌دانید یادگیری زبان انگلیسی نیازمند تمرین بسیاری است. زبان آموزان با تمرین و تکرار بیش‌تر می‌توانند مهارت بیش‌تری کسب کرده و بهتر صحبت کنند. با پیشرفت تکنولوژی ابزارهای گوناگونی برای تقویت زبان انگلیسی به وجود آمده است که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها خواهيم پرداخت:

  • بازی

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده بسیاری از کاربران از تلفن‌های همراه، بازی‌های بسیاری با هدف آموزش و تقویت زبان‌هاي خارجي توليد شده است. با استفاده از اينگونه بازي‌هاي آموزشي،‌ مي‌توانید علاوه بر صرف اوقاتی خوش، به دانش خود نیز بیفزایید.

  • پادکست

از دیگر ابزارهای بسیار کاربردی در زمینه یادگیری انگلیسی، پادکست‌ها هستند. پادکست‌ها فایل‌های صوتی هستند که می‌توانید با گوش کردن به آن‌ها،‌ علاوه بر كسب اطلاعات جديد درباره اتفاقات و فناوري‌هاي روز،‌ مهارت شنيداري و گفتاري خود را نيز تقويت كنيد. اگر زندگی پرمشغله‌ای دارید، پادکست‌ها می‌توانند راهي مناسب براي ذخيره زمان باشند. مي‌توانيد در زمان رسيدگي به كارهاي شخصي،‌ به ‌يك پادکست نیز گوش دهید.

  • نرم‌افزارهای آموزشی

نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی از دیگر ابزارهای مناسب و هیجان‌انگیز برای آموزش زبان انگلیسی هستند. نرم‌افزارهای بسیاری وجود دارند که به صورت روزانه یا هفتگی با آموزش برخی لغات، از شما امتحانی کوچک می‌گیرند تا بیش‌تر به مباحث جدید تسلط پیدا کنید. بسیاری از این نرم‌افزارها محیطی مانند فلش کارت را شبیه سازی می‌کنند تا به روند یادگیری زبان‌آموزان کمک کنند.

  • موسیقی

بسیاری از زبان آموزان مهارت‌های شنیداری خود را با گوش کردن به موسیقی‌های انگلیسی تقویت می‌کنند. اما با پیشرفت تکنولوژی ابزارهایی نیز ساخته شده‌اند که همزمان با پخش آهنگ، متن آن را به شما نمایش می‌دهند. برخی از نرم‌افزارها و وبسایت‌های آموزشی نیز با ارائه کلیپ‌های آموزشی بر پایه موسیقی می‌توانند کمک بسیاری در تسریع روند یادگیری شما داشته باشند.

به طور خلاصه

همانطور که در انگلیش بای رز خواندید، با توجه به اهمیت بالای یادگیری زبان، بسیاری از افراد وقت و هزینه زیادی را برای کلاس‌های آموزشی و کتب انگلیسی صرف می‌کنند. اما بسیاری از دانش‌آموزان یا کارمندان به دلیل مشغله‌های زیاد قادر به شرکت در کلاس‌های آموزشی زبان انگلیسی نخواهند بود. در این زمان استفاده از تکنولوژی می‌تواند یکی از بهترین راهکارها باشد. با استفاده از منابع درست مانند وبسایت‌، فیلم، موسیقی، نرم‌افزار، بازی، و پادکست می‌توانید در عین صرفه‌جويي در وقت و هزينه،‌ هر 4 مهارت خود در زبان هدف را تقويت كرده و نتايجي عالي بعد از ثبت نام در آزمون آیلتس بگیاز آن بگيريد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

دوره‌های آموزش زبان انگلیسی

مطالب مشابه با آنچه مطالعه کردید

نظرات شما درباره این مطلب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بازگشت
مشاوره در واتساپ
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام