آموزش آنلاین زبان

مزایای آموزش آنلاین زبان

در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت تکنولوژی و افزایش میزان دسترسی به اینترنت، بسیاری از افراد علاقه‌مند به یادگیری زبان‌های مختلف مانند زبان انگلیسی با استفاده از روش آموزش آنلاین زبان هستند؛ اما استفاده از آموزش آنلاین چه مزایایی به همراه دارد؟ آیا کیفیت یادگیری زبان آموزان در کلاس‌های آنلاین با کلاس‌های حضوری متفاوت است؟ این کلاس‌ها برای چه کسانی مناسب‌تر است؟ این سؤالات در ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به یادگیری زبان وجود دارد. در ادامه این مطلب تلاش می‌کنیم تا به این قبیل سؤالات پاسخ دهیم.

آموزش آنلاین زبان چیست؟

در کلاس‌های آنلاین محدودیت‌های زمانی و مکانی برای زبان آموزان وجود ندارد و علاقه‌مندان به یادگیری زبان از طریق اینترنت با معلم خود در ارتباط هستند. این ارتباط آنلاین به نحوی است که به زبان آموزان اجازه می‌دهد با یکدیگر و با معلم خود در تعامل باشند و بتوانند به راحتی سؤالات خود را مطرح کنند. به طور کلی کلاس‌های آنلاین در دو دسته جای می‌گیرند؛ کلاس‌هایی که مدرس در آن حضور دارد و کلاس‌هایی که آموزش از طریق ارسال ویدئوهای ضبط شده انجام می‌شود. در کلاس‌های آنلاین ویدئو محور، مدرس حضور ندارد و صرفاً ویدئوهایی با سرفصل‌های مختلف در اختیار زبان آموزان قرار می‌گیرد.

 در انتها نیز زبان آموزان با شرکت در یک آزمون آنلاین مورد ارزشیابی قرار می‌گیرند؛ اما کلاس‌های آنلاینی که مدرس در آن حضور دارد بسیار شبیه کلاس‌های معمولی است با این تفاوت که زبان آموزان باید در روز و ساعت مشخصی از طریق اینترنت در کلاس حضور داشته باشند. در این نوع آموزش آنلاین زبان، علاوه بر تدریس، معلم  به سؤالات مطرح‌شده توسط زبان آموزان در کلاس نیز پاسخ می‌دهد و امکان برقراری مکالمه بین معلم و شاگردان وجود دارد. برای اینکه بتوانید در کلاس‌های آنلاین شرکت کنید باید امکاناتی در اختیار داشته باشید. این امکانات عبارت‌اند از:

  • کامپیوتر، تبلت یا هر وسیله دیگری که قابلیت اتصال به اینترنت داشته باشد.
  • دسترسی به اینترنت با سرعت بالا
  • هدست یا میکروفون برای برقراری ارتباط با اساتید (الزامی برای این مورد وجود ندارد)

 

آنلاین زبان 1

 

آموزش آنلاین زبان چه مزیت‌هایی دارد؟

شاید در ابتدا این طور به نظر برسد که آموزش آنلاین با محدودیت‌های زیادی همراه است و کارایی لازم را ندارد. به همین دلیل ما در این بخش شما را با برخی از مهم‌ترین مزایای آموزش آنلاین زبان انگلیسی آشنا خواهیم کرد.

1.     هزینه پایین آموزش آنلاین زبان

بسیاری از آموزشگاه‌های زبان دوره‌هایی را به صورت آنلاین برگزار می‌کنند که اگر بخواهید در این دوره‌ها به صورت حضوری شرکت کنید باید شهریه زیادی را پرداخت کنید. در صورتی که شرکت در کلاس‌های آنلاین این امکان را برای زبان آموزان فراهم می‌کند که با پرداخت شهریه‌ای اندک و بدون نیاز به هزینه رفت و آمد در کلاس‌های مورد علاقه خود شرکت کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از علاقه‌مندان به زبان‌های خارجی ممکن است بخواهند علاوه بر زبان انگلیسی به زبان‌های دیگری مانند فرانسوی، آلمانی و… نیز تسلط پیدا کنند، اما هزینه این کلاس‌ها آن‌ها را ادامه یادگیری منصرف می‌کند. همچنین اگر در یک دوره کلاس آنلاین ثبت‌نام کنید و از کیفیت آموزش راضی نباشید، ضرر مالی کمتری متوجه شما خواهد شد؛ زیرا هزینه زیادی را برای شرکت در کلاس پرداخت نکرده‌اید.

2.     یادگیری زبان در ساعات استراحت

مهم‌ترین مزیت شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان، قابلیت تنظیم ساعت کلاس برای افراد شاغل است. اغلب کلاس‌های آنلاین در ساعات غیر اداری برگزارمی شوند تا افراد شاغل نیز بتوانند در آن‌ها شرکت کنند. کافیست برنامه کاری خود را با برنامه کلاس‌های آنلاین تنظیم کنید و در اوقات استراحت خود به یادگیری زبان مورد علاقه‌تان بپردازید. شما می‌توانید در هر مکانی تنها با دسترسی به اینترنت در کلاس حضور پیدا کنید بدون این که دغدغه‌ای برای دیر رسیدن یا از دست دادن کلاس باشید.

3.     کاهش استرس

بسیاری از افراد وقتی در یک جمع ناآشنا قرار می‌گیرند دچار استرس و وسواس فکری می‌شوند. کلاس‌های آنلاین به شما این فرصت را می‌دهد که بتوانید در آرامش زبان‌های مورد علاقه خود مانند زبان انگلیسی را یاد بگیرید. قطعاً یادگیری در یک محیط آرام و بدون استرس باعث افزایش میزان یادگیری و تسلط شما در زبان می‌شود. شما می‌توانید در منزل خود و از طریق کامپیوتر، تبلت یا گوشی در کلاس حضور پیدا کنید و نیازی به صرف وقت و هزینه برای رفت‌وآمد نخواهید داشت. این نوع کلاس‌ها برای مادرانی که دارای فرزندان خردسال هستند و نمی‌توانند مدت طولانی فرزندشان را در منزل تنها بگذارند نیز بسیار مفید است.

4.     افزایش سرعت یادگیری

شرکت در این کلاس‌ها به افرادی که می‌خواهند در زمان کوتاهی به زبان انگلیسی مسلط شوند، توصیه می‌شود؛ زیرا این دوره‌ها اغلب به صورت فشرده برگزار می‌شوند. امکان دسترسی به محتواهای آموزشی پس از پایان کلاس نیز وجود دارد و شما می‌توانید دروس مختلف را چندین بار مرور کنید. همچنین اگر به دلایل مختلفی امکان شرکت در یک جلسه از کلاس را نداشته باشید نیز می‌توانید به مطالب آموزشی در آن جلسه به راحتی دسترسی پیدا کنید.

آنلاین زبان 2

 

آموزش آنلاین زبان برای چه کسانی مناسب است؟

شرکت در این کلاس‌ها محدودیتی ندارد و تمامی علاقه‌مندان به یادگیری زبان می‌توانند در کلاس‌های آنلاین متناسب با سطح دانش خود شرکت کنند. این باور اشتباه در برخی از زبان آموزان وجود دارد که شرکت در کلاس‌های آنلاین به اندازه کلاس‌های حضوری مفید نیست؛ در صورتی که کیفیت آموزش در این دوره‌ها همانند کلاس‌های حضوری است و بسیاری از مدرسان با تجربه در این دوره‌ها تدریس می‌کنند. اگر احساس می‌کنید که میزان یادگیری شما در این کلاس‌ها پایین‌تر از زمانی است که در دوره‌های حضوری شرکت می‌کردید، می‌توانید با مطالعه کتاب‌های متفرقه و مشاهده فیلم‌های زبان اصلی به تقویت زبان خود بپردازید.

همچنین افرادی که در شهرها یا روستاهایی با امکانات کم زندگی می‌کنند و دسترسی به کلاس‌های حضوری باکیفیت و استاندارد را ندارند نیز می‌توانند با شرکت در دوره‌های آنلاین، زبان‌های مورد علاقه خود را فرا بگیرند. در واقع کلاس‌های آموزش آنلاین زبان با هدف دسترسی همه افراد به منابع آموزشی معتبر و یکسان شکل گرفته است. دانشجویان و افرادی که نمی‌توانند شهریه کلاس‌های حضوری را پرداخت کنند نیز از جمله افرادی هستند که شرکت در کلاس‌های آنلاین به آن‌ها توصیه می‌شود؛ زیرا هزینه شرکت در کلاس‌های آموزش آنلاین زبان کمتر از کلاس‌های حضوری است.

 

ویژگی‌های بهترین کلاس آنلاین زبان انگلیسی

 کلاس‌های آموزش آنلاین زبان بسیاری در آموزشگاه‌های مختلف برگزار می‌شوند. برای اینکه بتوانید بهترین کلاس آنلاین را برای یادگیری زبان انتخاب کنید باید به نکاتی توجه کنید. اولین و مهم‌ترین نکته در انتخاب کلاس، مشخص کردن هدفتان از شرکت کردن در کلاس است. آیا می‌خواهید برای تقویت مکالمه در کلاس‌های آنلاین شرکت کنید؟ یا قصد دارید برای آمادگی در آزمون‌های مختلفی مانند آیلتس در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنید؟ پس از مشخص کردن هدفتان باید به دنبال کلاس‌های آنلاینی بگردید که با توجه به اهداف شما برنامه‌ریزی شده‌اند و سرفصل‌هایی را تدریس می‌کنند که متناسب با هدف شما از یادگیری زبان هستند. پس از تحقیق در مورد کلاس‌های آنلاین و اساتیدی که به عنوان مدرس در آن‌ها حضور دارند، باید در آزمون تعیین سطح زبان شرکت کنید.

در صورت  قبولی در این آزمون می‌توانید ثبت‌نام خود را نهایی کنید. این پروسه در اغلب آموزشگاه‌های زبان یکسان است؛ زیرا این امکان را به وجود می‌آورد که افرادی با سطح دانش زبان یکسان در یک کلاس قرار بگیرند. نتایج تحقیقات مختلفی درباره نقش معلم در یادگیری زبان نشان می‌دهد که بخش زیادی از میزان پیشرفت در یادگیری به خود زبان‌آموز بستگی دارد. اگر زبان‌آموزی علاوه بر انجام تکالیف مشخص شده، به تمرین و تکرار زبان بپردازد مطمئناً در کوتاه‌ترین زمان بهترین نتیجه را کسب خواهد کرد. مشاوره و پشتیبانی آموزشی در طول دوره ، یکی دیگر از نکاتی است که باید در هنگام انتخاب کلاس آنلاین زبان مدنظر داشته باشید. همچنین برخی از برگزارکنندگان کلاس‌های آموزش آنلاین زبان جلساتی را برای رفع مشکلات زبان آموزان به صورت حضوری در نظر می‌گیرند که می‌تواند بسیار مفید باشد.

آنلاین زبان 3

 

هزینه شرکت در کلاس‌های زبان آنلاین به چه عوامل بستگی دارد؟

شهریه کلاس‌های آنلاین زبان به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال دوره‌های آمادگی آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی مانند آزمون آیلتس و تافل هزینه بسیار بالاتری نسبت به دوره‌های دیگر دارد. همچنین شهریه کلاس‌های آنلاینی که برای افراد مبتدی برگزار می‌شوند با کلاس‌های پیشرفته بسیار متفاوت است. اساتیدی که در کلاس‌های آنلاین تدریس می‌کنند، کتاب‌هایی که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شوند، تعداد جلسات برگزاری کلاس، نحوه پشتیبانی و رفع مشکلات زبان آموزان و معتبر بودن مدارکی که پس از اتمام کلاس‌ها به زبان آموزان اعطا می‌شود نیز در تعیین میزان شهریه کلاس‌ها بسیار مؤثر است.

جمع‌بندی

خوشبختانه با وجود گستردگی استفاده از اینترنت، تمامی افرادی که علاقه‌مند به یادگیری زبان‌های مختلفی مانند زبان انگلیسی، فرانسوی و… هستند می‌توانند به راحتی در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند. کلاس‌های آنلاین این فرصت را در اختیار تمامی افرادی که امکان حضور در کلاس‌های مختلف را ندارند قرار می‌دهد که بتوانند در اوقات فراغت خود بدون صرف هزینه برای رفت و آمد به یادگیری زبان بپردازند.

 در حال حاضر بیشتر اساتید مطرح و آموزشگاه‌های معتبر در سراسر کشور تلاش می‌کنند تا با فراهم کردن امکانات لازم برای برگزاری کلاس‌های آنلاین، علاقه‌مندان به دوره‌های غیرحضوری آموزش زبان را جذب کنند. شهریه کم، امکان شرکت در دوره‌های مختلف بدون نیاز به حضور در مکانی مشخص و دسترسی مکرر به محتواهای آموزشی از جمله دلایل محبوبت کلاس‌های آنلاین زبان در سراسر جهان هستند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

دوره‌های آموزش زبان انگلیسی

مطالب مشابه با آنچه مطالعه کردید

نظرات شما درباره این مطلب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بازگشت
مشاوره در واتساپ
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام