کمیت سنج‌ها

نکات کلیدی در تدریس زبان انگلیسی

آیا قصد تدریس زبان انگلیسی را دارید؟ آیا نکات مهم در تدریس زبان انگلیسی برای عملکرد بهتر خود را می‎دانید؟ ما در این بخش از سایت آموزشی انگلیش بای رز قصد داریم تا ضمن بررسی نکات مهم در تدریس زبان انگلیسی، راهکارهای کاربردی در این زمینه را به شما ارائه دهیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 نکات مهم در تدریس زبان انگلیسی

در این مقاله به نکات مهم در تدریس زبان انگلیسی که می‎تواند در یادگیری شما بسیار کمک کننده باشد پرداخته‎ایم. اگر قصد دارید  به تدریس زبان انگلیسی بپردازید این مباحث می‎تولند برای شما بسیار مفید باشد.

برای تدریس بهتر زبان انگلیسی، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. این نکات حاصل سال‌ها تجربه بهترین استادان زبان و کارشناسان TEFL در سراسر دنیا بوده که با توجه به چالش‌ها و موفقیت‌های افراد در این حرفه به دست آمده‌اند.

جنسیت و شمار در انگلیسی

نقش‎ها و وظایف خود را بشناسید

تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم قطعا کار آسانی نخواهد بود. این کار به وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری فراوانی نیازمند است. اگر نمی‌دانید در این راه چه کاری باید بکنید، با مدیران و سوپروایزرهای خود صحبت کنید و از استادان با تجربه‌تر مشورت بگیرید و ببینید که شاگردان و موسسه چه انتظاراتی از شما دارند.

به “سه  “P توجه داشته باشید

در تدریس زبان انگلیسی سه P مهم وجود دارد که عبارتند از Prepare ،Plan  و Practic .

گام اول در برگزاری یک کلاس زبان انگلیسی، برنامه ریزی برای آن یا آماده کردن یک Lesson plan  از قبل است. تعداد زبان آموزان، زمان در دسترس و منابع آموزشی که بایستی تدریس شوند را در نظر گرفته و با توجه به آن برای کلاس خود آماده شوید.

هر چه Lesson Plan شما جزئیات بیشتری داشته باشد، شما هم در کلاس استرس کم‎تری خواهید داشت. به عبارت دیگر، کلید تدریس موثر و بدون نگرانی این است که Presentation ،Warm-up و Production Activities خود را از قبل بشناسید و بدانید که در نهایت چه تکلیفی به زبان آموزان خواهید داد.

قسمت Practice در کلاس شما خیلی قوی‌تر اجرا خواهد شد اگر برنامه ریزی و آماده شدن (Plan و Prepare ) را به خوبی انجام داده باشید. نکته بعدی هم این است که باید برای هر یک از مراحل تدریس زمان تعیین کنید و مراقب باشید که دقیقا طبق همان زمان‌ها پیش بروید. در این صورت از بابت کم یا زیاد آوردن وقت مشکلی نخواهید داشت.

واقع بین باشید و در عین حال بلند پرواز

بلندپرواز بودن یعنی اینکه در صورت امکان اطلاعاتی فراتر از آن چه قرار است تدریس شود به زبان آموزان ارائه کرده و تا آن‎جا که می‌شود آن‎ها را تشویق کنید که بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

اهداف آموزشی باید هم واقع بینانه باشند و هم بلند پروازانه. همیشه هدف را روی بالاترین سطحی که می‌توانید بگذارید تا جایی که انگیزه و امید زبان آموزان حفظ شده و این کار به سرخوردگی آن‎ها منجر نشود.

به آن‎ها انگیزش بدهید

نوع و روش انگیزه بخشیدن به زبان آموزان هم بستگی به سن، فرهنگ، علاقه‎ها و اهداف آن‎ها از یادگیری زبان انگلیسی خواهد داشت. به عنوان مثال زبان آموزان کودک به بازی کردن نیاز دارند و برنده شدن و جایزه گرفتن در یک بازی چیزی است که آن‎ها را به سمت یادگیری بهتر هدایت خواهند شد، کاری که لزوما در یک کلاس بزرگسال جواب نخواهد داد.

به شاگردان خود این اطمینان را بدهید که همیشه پشتیبان آن‌‎ها هستید

علاوه بر از تدریس زبان انگلیسی، یک شاگرد در هر کلاسی نیاز دارد که بداند معلم همیشه حواسش به او هست. برای مثال تمرین کردن زبان انگلیسی به صدای بلند خیلی خوب است اما تا جایی که باعث نشود نقاط ضعف و اشتباهات شاگرد در جمع زبان آموزان دیگر بیش از حد آشکار شود.

روی مهارت‎های مدیریت کلاس (Classroom Management) خود کار کنید

مدیریت صحیح کلاس و برخورد صحیح با مسائلی مثل شیطنت‌های زبان آموزان یا بی‌نظمی‌ها اهمیت فراوانی در تدریس زبان انگلیسی دارد. البته همه می‌دانیم که اگر زبان آموزان واقعا به دنبال یادگیری باشند، چنین مشکلاتی معمولا پیش نخواهد آمد.

کلا‎ های شما هر چه سرگرم‌ کننده‌تر و چالش برانگیز‌تر باشند، زبان آموزان را بیشتر با درس و فعالیت‌های کلاسی درگیر کرده و در نتیجه شما هم در زمینه مدیریت کلاس مشکلات کمتری خواهید داشت.

مشکلات یادگیری تلفظ انگلیسی

در تدریس زبان انگلیسی خلاق و ایده پرداز باشید

همیشه سعی کنید تا حد امکان به صورتی غیر قابل پیش بینی به تدریس زبان انگلیسی بپردازید. از ویدیوها و عکس‎هایی استفاده کنید که داخل کتاب اصلی موجود نیست. فعالیت‌ها را با هم جا به جا کنید. برای تدریس یک گرامر خاص، می‎توانید موضوع اصلی کتاب را کنار گذاشته و از یک راه دیگر وارد شوید. با این کار هم کلاس را برای شاگردان جذاب‌تر خواهید کرد و هم به آن‎ها این پیام را می‌رسانید که با غیبت کردن چیزی بیشتر از محتوای داخل کتاب درسی را از دست می‎دهند.

قوانین کلاس و انتظارات خود از زبان آموزان را برای آن‎ها توضیح دهید

این امر هم برای کلاس‎های کودک و نوجوان و هم برای کلاس‎های بزرگسالان مهم می‎باشد. زبان آموزان باید به خوبی بدانند قرار است در کلاس چه کاری انجام دهند و در انتهای ترم به کجا خواهند رسید.

بهتر است که همیشه در ابتدای ترم برای زبان آموزان کاملا روشن کنید که هدف از برگزاری این ترم چه خواهد بود، انتظار دارید چه تغییراتی در شاگردان اتفاق بیفتد و چه بایدها و نبایدهایی در کلاس شما وجود دارد.

همیشه جلسات کلاس‌های خود را دوباره ارزیابی کنید

ارزیابی نه تنها توسط خود شما، بلکه باید توسط سوپروایزرها هم انجام شود که به آن Clinical Supervision  گفته می‎شود. همانطور که وقتی احساس می‌کنید بیمار شده‌اید به سراغ دکتر می‌روید و می‌خواهید برای شما آزمایش نوشته و دارو تجویز کند، از سوپروایزرها هم بخواهید که کلاس‌های شما را Observe کرده و برای رفع مشکلات احتمالی راهکارهایی را به شما ارائه دهند.

به طور خلاصه

در این مقاله آموزشی از بخش آموزش زبان انگلیسی سایت انگلیش بای رز، به آموزش چند نکته در تدریس زبان انگلیسی پرداخته و شما را با تمامی موارد در این خصوص آشنا کردیم. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت englishbyrose.com مرجع کاملی از آموزش گرامر، لغات، اصطلاحات عامیانه زبان انگلیسی و … را برای آشنایی بیشتر خود با زبان انگلیسی و همچنین آماده‌سازی برای آزمون‌های تخصصی زبان استفاده کنید. ارائه بهترین پکیج های آموزش لغات زبان انگلیسی از طریق صفحه فروشگاه سایت انگلیش بای رز می‌باشد.

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله

دوره‌های آموزش زبان انگلیسی

مطالب مشابه با آنچه مطالعه کردید

نظرات شما درباره این مطلب

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بازگشت
مشاوره در واتساپ
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام